اخبار و مقالات

و دو هوای چای های سنواتی
تاریخ انتشار : 1395/5/16 ساعت 11:28:05
یک بام و دو هوای چای های سنواتی















یک بام و دو هوای چای های سنواتی
تاریخ: 1395/05/16
شماره: 7274
بازدید: 8
در حال حاضر خروج چای های سنواتی باقی مانده در انبارها موجب شده که فروش چای کارخانه ها با رکود مواجه شود.
 
ایرج هوسمی رئیس اتحادیه چایکاران در گفتگو با خبرنگاراقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به میزان چای های سنواتی باقی مانده در انبارها اظهار داشت: چای های که سه سال از تاریخ مصرف آنها می گذرد دیگر قابلیت مصرف انسانی ندارد و به عبارتی غیر قابل شرب هستند.

وی افزود: از دهه هفتاد چای های سنواتی انباشته در انبارها هر از گاهی در فصل بهره برداری خارج می شوند که این امر تهدیدی برای کیفیت چای ایرانی محسوب می شود.

هوسمی ادامه داد: امسال همزمان با فصل بهره برداری دو کامیون چای سنواتی از انبارها بیرون آمده که مقداری آن در بازار عرضه شده و مقدار دیگر آن در بندر انزلی و آستارا توقیف شده است.

وی با اشاره به مصوبه دولت برای فروش چای های سنواتی گفت: طبق مصوبه دولت چای های سنواتی باید تبدیل به کمپوست و معدوم شوند و یا برای مصارف صنعتی از کشور خارج شوند.

گفتنی است که چای های سنواتی به قصد خروج از کشور لب مرز تحت عنوان بسته بندی های جدید دوباره به بازار عرضه می شوند.


*** خروج چای های سنواتی ازانبارها رکود بازار را رقم زد

همچنین صادق حسنی نائب رئیس اتحادیه صندوق چایکاران در گفتگو گفت: چای های سنواتی باقی مانده در انبار سازمان تعاون روستایی گیلان در سال 91 فروخته شده که براساس مصوبه دولت معتقدیم که این امر خلاف قانون بوده است.

حسنی اظهار داشت: طی یک الی دو ماه اخیر 30 الی 40 کامیون از چای های سنواتی انبارهای گیلان خارج شده که برخی از آنها توقیف شده است.

نائب رئیس صندوق حمایت از چایکاران در خصوص میزان چای های سنواتی بیان کرد: در حال حاضر 30 هزار تن چای سنواتی در انبارهای گیلان و 20 هزار تن در انبارهای تهران موجود است که دولت در مصوبه ای به تاریخ 19 تیرماه تکلیف چای های سنواتی باقی مانده در انبارها را مشخص نموده است.

 
منبع خبر: باشگاه خبرنگاران جوان